7 zdrowych i pysznych posiłków na śniadanie w domu, do pracy i szkoły.

[vc_row full_width=”stretch_row” el_class=”tresc-zew”][vc_column width=”1/4″][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_single_image image=”158″ img_size=”180×180″ alignment=”center” style=”vc_box_border_circle” border_color=”white”][vc_column_text]

Studio Papaya

 Magazyn o zdrowiu i urodzie, stylu życia, kuchni, aktywności fizycznej i podróżach. To także wskazówki i praktyczne porady.

www.studiopapaya.pl

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”52px”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-blog”][/vc_column][vc_column width=”3/4″ el_class=”tresc-wew”][vc_column_text]

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu nasz organizm otrzymuje rano niezbędną porcję energii  – niejednokrotnie na całą resztę dnia. Oto ciekawe pomysły na zdrowe, pyszne i pożywne śniadanie na cały tydzień. Muffin, tortila, owsianka, sałatka owocowa, koktajl, omlet i pyszne kanapki.

 

Co zjeść na śniadanie? W porannym pośpiechu rzadko mamy czas, by zastanowić się, co przyrządzić na śniadanie, dlatego często chwytamy w rękę cokolwiek lub… całkowicie rezygnujemy z tego posiłku. To błąd! Śniadanie to podstawa.

Specjalnie dla wszystkich poszukujących inspiracji na zdrowe i pyszne śniadania, przygotowaliśmy harmonogram śniadań na cały tydzień.

 

 

#1

Owsianka

Pamiętaj aby nie kupować musli, ponieważ takie śniadanie możesz komponować z dużą fantazją i łatwy sposób. Polecamy owsiankę z żurawiną, pokrojonym bananem i jogurtem, lub rodzynkami, orzechami włoskimi oraz szczyptą cynamonu.  Płatki owsiane w połączeniu z mlekiem lub jego przetworami, dostarczają organizmowi białka oraz wszystkich potrzebnych aminokwasów, witamin z grupy B, a także magnezu, żelaza oraz błonnika.

#2

Sałatka owocowa

Dlaczego nie rozpocząć dnia od pysznej, świeżej owocowej sałatki?  Sałatka owocowa to apetyczne i zdrowe śniadanie -szczególnie latem, gdy mamy pod dostatkiem wiele owoców sezonowych, z którym możemy tworzyć dowolne kompozycje sałatkowe.

Proponujemy sałatkę taką, którą można jeść przez cały rok, z pomarańczy, kiwi, banana oraz truskawek -to cenne źródło witamin. Dietetycy są przekonani, że codziennie powinniśmy zjeść pięć porcji warzyw i owoców, Wystarczy owoce pokroić w kostkę i wymieszać z odrobiną soku z cytryny lub ulubionym jogurtem.

#3

Kanapki

Kanapka to świetny i smaczny początek dnia.  Zdrowy, estetyczny pełnowartościowy posiłek, który też może być przekąską. Wędlina lub ser dostarczą nam białka, a warzywa – witamin i minerałów. Pieczywo wybierz, które najbardziej Ci smakuje. Kanapki  możesz urozmaicić poprzez zrobienie sosu, sałatkę, dodaj pomidor, ogórek, paprykę, szczypiorek lub kiełki położone na ser lub chudą wędlinę, dodadzą nam zdrowia i dobrego humoru.

#4

Omlet

Omlet to pyszne, sycące śniadanie, dające energię na długie godziny! Omlet, występuje w niezliczonych postaciach – to potrawa z jajka z Twoimi ulubionymi dodatkami.  Kroisz w kostkę warzywa, mięso, zalewasz masą jajeczną, pieczesz na dużym ogniu 3 minuty i gotowe.  Gdy omlet się zetnie od spodu, podnosisz jeden brzeg i smażysz jeszcze chwilę. Omlet można serwować na słodko lub na wytrawnie, w zależności od dodatków, na które się zdecydujemy danego dnia.

#5

Koktajl

Propozycja śniadaniowa na zimę i lato. Koktajl na bazie mleka i tego, co każdy znajdzie w swojej kuchni. Latem często piję koktajle owocowe zamiast drugiego śniadania, ale zimą, kiedy nie ma świeżych owoców, trudno o jakieś innowacje, poza moim ulubionym koktajlem brzoskwiniowo-bananowym, do którego można wrzucić brzoskwinie z puszki. Tym, którzy też lubią owocowe koktajle, proponuję z konfiturami owocowymi – jeśli macie, to najlepiej wykorzystać konfitury i dżemy domowej roboty, ale jeśli nie – można zmiksować kupne konfitury czy dżem. Koktajl owocowy to niskotłuszczowe i zdrowe śniadanie, którego składniki można modyfikować na wiele sposobów, w zależności od upodobań i… zawartości lodówki.

#6

Tortilla

Ciepła tortilla z kurczakiem to świetny pomysł na śniadanie lub przekąskę. By ją przyrządzić wystarczą kawałki grillowanego kurczaka, sałata, zielony ogórek, a także kukurydza, pomidorki koktajlowe. Wszystko razem zwinięte w podgrzane placki tortilli – całość z sosami: ostrym sosem chili lub łagodnym sosem pomidorowym, paprykowym lub czosnkowym. Tortille mogą być zwinięte z farszem w rulon lub składane, tak jak dobrze znane nam naleśniki.


#7

Mafinki

Wreszcie muffin ale bez cukru 🙂  z tym poradzą sobie także faceci, możesz sobie za jednym razem zrobić tyle, aby wystarczyło na cały tydzień. Zrób mieszkankę z jajka, szpinaku boczku i sera, następnie wlej ją do formy. Piecz przez 15-20 minut, a następnie trzymaj w lodówce. Muffunki pomimo swojej niepozornej formy mogą myć bardzo odżywcze i świetnie nadają się na zdrową przekąskę w pracy.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *